Wpływ fitnessu na zdrowie

„Sprawność fizyczna jest nie tylko jednym z najważniejszych kluczy do zdrowego ciała, jest podstawą dynamicznej i twórczej aktywności intelektualnej.” Te słowa wypowiedział John F. Kennedy i miał dużo racji. Regularne uprawianie fitnessu to korzyści nie tylko dla ciała, ale też pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne. Aktywność fizyczna ma swoje zalety w każdym wieku, dzieci, które zażywają ruchu, lepiej się rozwijają i są w lepszej formie w późniejszych latach swojego życia. Gdy dorośli i starsze osoby uprawiają fitness ich stawy, kości są odporne na reumatyzm, serce na zawał, a mózg jest dotleniony dzięki czemu pamięć nie szwankuje oraz występuje mniejsze ryzyko np. choroby Alzheimera. Aktywność fizyczna to lekarstwo bez recepty, darmowe i dostępne dla wszystkich.

Jak często należy uprawiać fitness?

Częstotliwość, tempo i długość treningu należy dostosować do stanu zdrowia, kondycji, wieku itp. Jednak, by ćwiczenia przynosiły efekty należy wykonywać je regularnie. Najlepiej, gdy fitness uprawiamy od 3 do ,zdrowy rozsądek. Wszystko należy stosować z umiarem nawet sport.

Na co zwrócić uwagę przed przystąpieniem do treningu?

Nieważne, czy ćwiczysz w domu, czy na siłowni. Podstawą jest to, aby odpowiednio się przygotować się do nichO czym pamiętać, zaczynając przygodę z fitnessem?

  1. Systematyczna praca popłaca! Przygotowanie planu treningowego i umieszczenie go w widocznym miejscu na pewno zmotywuje każdego do działania i nie pozwoli zapomnieć o ćwiczeniach. Więcej informacji na ten temat uzyskasz tutaj.
  2. Ciuchy i obuwie. Aby podczas treningu było wygodnie i bezpiecznie, należy zadbać o odpowiedni strój do Przewiewne materiały, nie krępują ruchów i zapewniają cyrkulację powietrza między ciałem a tkaniną. Buty sportowe są najistotniejszym elementem fitnessowej garderoby, są one dobrą ochroną przed urazami stawów i kostek.
  3. Rozgrzewka i stretching. Najczęściej zaniedbywane ćwiczenia. Rozgrzane ciało jest odpowiednio przygotowane na dalszą serię ćwiczeń, z kolei rozciąganie mięśnie po treningu zapobiegnie zakwasom i kontuzjom.
  4. Precyzja w wykonywaniu ćwiczeń. Przed rozpoczęciem treningu warto zasięgnąć porady trenera personalnego w zakresie techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń albo można zaczerpnąć takowej wiedzy, którą oferują profesjonalni trenerzy w internecie. 

Zalety uprawiania fitnessu

Aktywność fizyczną można potraktować jako rozrywkę, ale należy pamiętać, że to świetne vademecum przeciwko różnym dolegliwościom i chorobom. Dzięki uprawianiu fitnessu poprawia się zdrowie. A oto jedne z licznych korzyści płynących z uprawiania sportu.

  • polepszenie samopoczucia i podniesienie pewności siebie
  • obniżenie poziomu cholesterolu
  • zmniejszenie masy ciała
  • ulga w chorobach układu krążenia
  • zwiększenie odporności
  • lepsza pamięć i koncentracja 

Jak widać fitness to rewelacyjny sposób na utrzymanie dobrej formy na długie lata życia. Należałoby nie zapomnieć, że bezruch i objadanie się prowadzą do utraty zdrowia. Bierny tryb życia jest wygodny, ale nie daje żadnych plusów. Wybór pomiędzy leżeniem na kanapie a kilkunastominutowym treningiem jest ciężki, ale satysfakcja ze zrobienia czegoś dla siebie jest warta wysiłku.